Kun tavoitteena on hyvä työnantajamielikuva, työntekijä on paras puhemiehesi

19.09.2019 Työntekijäkokemus

Työura on merkittävä osa ihmisen elämää. Kun monilla aloilla on ostajan eli työnhakijan markkinat, organisaation kannattaa pysähtyä pohtimaan omaa vetovoimaansa. Vai onko sitä ylipäänsä? Vetovoiman läheinen kaveri on pitovoima eli kun rekrytointi on saatu maaliin, se myös pysyy siellä.

Työntekijöiden positiiviset viestit omalle ystävä- ja kontaktipiirilleen ovat toki aina olleet tärkeitä. Nykyisin ne ovat vielä tärkeämpiä, sillä viestit leviävät niin nopeasti. Monissa organisaatioissa tähän on herätty toden teolla ja ns. työntekijälähettiläisyyteen kannustetaan aktiivisesti. 

Miten vaikuttaa työntekijän sitoutumiseen?

11.06.2019 Työntekijäkokemus
Työntekijäkokemus on suoraan verrannollinen työntekijöiden viihtyvyyteen sekä heidän sitoutumiseensa työyhteisössä. Sitoutuneet työntekijät tuovat organisaatiolle lisäarvoa. He ovat tuottavampia, päättäväisempiä ja motivoituneempia tekemissään päätöksissä.

Työntekijäkokemus - avain toimivaan työyhteisöön

29.05.2019 Työntekijäkokemus
Työntekijäkokemus koostuu jokapäiväisistä kohtaamisista työelämässä. Se on kaikki mitä koemme, kohtaamme ja tunnemme työpäivän aikana. Jokainen voi kokea työntekijäkokemuksen eri tavalla, mutta joka tapauksessa se alkaa heti ensivaikutelmasta uudessa työpaikassa.