Työhaastattelu rekrytoijan näkökulmasta

03.06.2019 Rekrytointi
Haastattelut ovat paras tilaisuutesi tutustua kandidaatteihin ja määrittää ovatko he oikeassa paikassa. Samalla se on myös mahdollisuutesi vaikuttaa hakijakokemukseen. Tarjoamalla hyvän haastattelukokemuksen, vaikutat myös positiivisesti työnantajamielikuvaasi.

Tilastot apuun rekrytoinnin kehittämiseen

14.05.2019 Rekrytointi
”Olisipa joskus aikaa kehittää tätä meidän rekrytointiprosessia” Olen kuullut tuon lauseen melko monta kertaa. Ajatus kehittämisestä aiheuttaa välillä suurta ahdistusta ja tuskaa. Kannattaakin aloittaa pienistä muutoksista, ottaa ensimmäiseksi selvää esimerkiksi siitä, millaista tilastotietoa aikaisemmista rekrytoinneista on jo olemassa ja miten sitä voisi hyödyntää.

Rekrytoinnin muutos – hakijakokemus suuremmassa roolissa

29.04.2019 Rekrytointi
Rekrytoinnin muutos on näkynyt Kuntarekryn asiakastuessa ja kehityksessä. Nykyään keskustelu on siirtynyt teknisestä toiminallisuudesta hakijakokemukseen ja muihin pehmeämpiin aiheisiin. Olemme panostaneet muutoksen tuomiin toiminnallisuuksiin järjestelmässä.

Hakijakokemus ja sen vaikutus työnantajamielikuvaan

23.04.2019 Rekrytointi
Hakijakokemus on noussut yhdeksi tärkeimmistä trendeistä työnhaussa. Nykypäivänä kilpailu osaajista on kovaa, joten erottuminen ja hyvän kuvan jättäminen organisaatiosta ovat keskeisiä rekrytoinnin kulmakiviä. Hakijakokemukseen vaikuttaa koko rekrytointiprosessin kulku.

Rekrytointijärjestelmä - monipuolinen apu parempiin rekrytointeihin

16.04.2019 Rekrytointi
Rekrytointijärjestelmän perushyödyt ovat selkeät: enemmän aikaa laadukkaiden hakijoiden kanssa, vähemmän aikaa ei-kelpoisten hakijoiden käsittelyyn. Ja tottakai suoraviivaisempi ja tehokkaampi rekrytointiprosessi. Rekrytointijärjestelmästä on hyötyä sekä pienille että suurille organisaatioille. Tässä neljä syytä miksi!

Laadukas hakijaviestintä - parempi hakukokemus

02.04.2019 Rekrytointi
Hakijaviestintä voi olla, ja useimmiten onkin, haastava taiteenlaji. Jokainen hakija, pääsi hän jatkoon tai ei, voi kertoa mielikuvaa yrityksestäsi eteenpäin. Hakijaviestinnällä voit itse vaikuttaa siihen, onko tämä sanoma positiivinen vai negatiivinen.