Työntekijän sitoutuminen alkaa rekrytointivaiheessa

Työntekijän sitoutuminen ja oman soveltuvuutensa tarkastelu kyseiseen organisaatioon alkaa jo paljon ennen kuin hänet on palkattu. Usein se alkaa jo paljon ennen kuin hän on lähettänyt ensimmäistä hakemustaan. Pohjatöiden tekeminen sitoutumiselle kuitenkin alkaa siinä vaiheessa, kun hän on ensimmäistä kertaa yhteydessä organisaatioonne työnhakijana

Rekrytoija 2019 – toinen päivä

07.11.2019 Tapahtumat

Rekrytoijan toisen päivän teemana HR:n tulevaisuuden haasteet ja niiden johtaminen. Päivä tarjosikin loistavia puheenvuoroja, joiden avulla kunta-alan rekrytointia, HR:ää ja perehdytystä voidaan kehittää.

Rekrytoija 2019 - ensimmäisen päivän kooste

06.11.2019 Tapahtumat

Kunta-alan rekrytoijien ykköstapahtuma Rekrytoija 2019 –tapahtuman ensimmäinen päivä tarjosi paljon hyviä puheenvuoroja. Tilaisuuden juontajana toimi Linnan juhlistakin tuttu Jussi-Pekka Rantanen. Kaiken kaikkiaan ensimmäinen päivä antoi hyviä työkaluja kunta-alan rekrytoijille oman työnantajamielikuvansa kehittämiseen ja rekrytointien parantamiseen. Päivän teemaksi nousi lopulta rohkeus.

Täyttyykö päiväsi turhista palavereista ja viesteistä?

05.11.2019 Johtaminen
Nykypäivän työelämässä ihmisten päivät täyttyvät esimerkiksi kokouksista ja sähköposteista tai muista viesteistä, joista iso osa koetaan turhiksi ja ne luovat tarpeetonta kiirettä.

Onko perehdytystiimisi ajan tasalla?

22.07.2019 Perehdytys
Perehdytys ei ole vain lähiesimiehen tai HR:n vastuulla. Mitä useampi henkilö perehdytysprosessiin osallistuu, sitä monipuolisempi ja parempi uuden työntekijän perehdytyksestä tulee. Perehdytys ei ole myöskään enää vain kertomista organisaation kulttuurista ja historiasta, vaan jokaiselle uudelle työntekijälle tulisi luoda hänen työtehtäviinsä räätälöity perehdytys.

Asiakassuhde on kuten mikä tahansa ihmissuhde

15.07.2019 Asiakaskokemus
Paljon asiakastyötä tehneenä olen aina välillä miettinyt, että miksi asiakkuussuhde monesti nähdään kahden vastakkaisen osapuolen kokoonpanona. Omassa työssäni on olemassa se toimittajan osapuoli ja se asiakkaan edustaja, jotka ovat vastakkaisilla puolilla neuvottelupöydissä. Itse näen nämä osapuolet ennemminkin kulkemassa rinta rinnan, kohti yhteistä tavoitetta.

Huomisen yhteiskunta – olosuhteet hyvinvoinnille

08.07.2019 Johtaminen
Blogi sisältää otteita kauppatieteen tohtori ja tulevaisuustutkija Mika Aaltosen tuoreimmasta kirjasta Huomisen yhteiskunta – olosuhteet hyvinvoinnille. Yhtenä osa-alueena kirjassaan Aaltonen käsittelee muuttuvaa johtajuutta. Tässä blogissa keskitymme muuttuvan johtajuuden –teemaan.

Tarjoa asiakkaalle sellaista palvelua jollaista haluaisit itse saada

18.06.2019 Asiakaskokemus
Varmasti monella on huonoja kokemuksia asiakaspalvelusta ja melko varmasti olen itsekin joskus huonon kokemuksen asiakkaalle tuottanut, vaikka en sitä ole tarkoituksenmukaisesti tehnyt. Palvelukokemukseen vaikuttaa toki moni asia ja aina ei riitä ystävällinen ja asiantunteva asiakaspalvelija.

Ovatko tekstiviestit antiikkia?

26.03.2019 Rekrytointi
Ovatko tekstiviestit jääneet historiaan? Käyttääkö niitä enää kukaan? Itseasiassa tekstarit ovat kasvattaneet suosiotaan yritysviestinnässä sekä myös osana rekrytointiprosseseja.

Perehdytyssuunnitelma on onnistuneen perehdytyksen tärkein kulmakivi

28.02.2019 Perehdytys
Tehokas perehdytys edellyttää huolellista suunnittelua. Hyvin laadittu kirjallinen perehdytyssuunnitelma auttaa sinua onnistumaan uuden työntekijän perehdytyksessä. Se myös antaa paremmat valmiudet kehittää koko perehdytysprosessia jatkossa.