Blogit

Tältä sivulta löydät tuoreimmat blogikirjoituksemme.

  • Kun tavoitteena on hyvä työnantajamielikuva, työntekijä on paras puhemiehesi

    Työura on merkittävä osa ihmisen elämää. Kun monilla aloilla on ostajan eli työnhakijan markkinat, organisaation kannattaa pysähtyä pohtimaan omaa vetovoimaansa. Vai onko sitä ylipäänsä?

    Lue lisää
    img header
  • Koulut alkoivat - miten sujui opettajien perehdytys

    Koulut ovat jälleen alkaneen ja uusien koululaisten mukana monissa kouluissa aloitti myös paljon uusia opettajia. Nyt kun muutama viikko on kulunut ja pahin pöly laskeutunut, on hyvä hetki tutkia miten uusien opettajien perehdytys sujui. Mikä meni hyvin ja missä jäi parannettavaa? 

    Lue lisää
    img header
  • Laatu rekrytoinnin mittarina

    Työmarkkinat ja kilpailu työntekijöistä kiristyy jatkuvasti. Useat työnantajat ovat alkaneet miettiä uusia tapoja varmistaakseen, että myös jatkossa heillä on saatavissa hyvä joukko potentiaalisia hakijoita eri tehtäviin.

    Lue lisää
    img header
  • img header

    Kuinka markkinointi voi auttaa rekrytointiasi

    Markkinoinnin avulla organisaatiolle haetaan uusia potentiaalisia asiakkaita. Samaa toimintalogiikkaa voi soveltaa rekrytointimarkkinointiin.

    Lue lisää
  • img header

    Hyvä hakijakokemus palkitsee

    Positiivinen hakijakokemus on tänä päivänä jokaisen organisaation tavoite. Se varmistetaan yhteisillä toimintatavoilla. Olennaista onkin pitää huolta, että kaikki tuntevat toimintatavat ja noudattavat niitä.

    Lue lisää
  • img header

    Rekrymarkkinoinnin kehittäminen

    Rekrytointi on muuttunut entistä enemmän markkinointimaisempaan maailmaan. Markkinoinnin vastuualueet eroavat suuresti rekrytoijan maailmasta, mutta yhtälailla molemmat osapuolet ovat luomassa mielikuvaa yrityksestä niin asiakkaille, kumppaneille kuin uusille talenteille.

    Lue lisää
  • img header

    Rekrytointistrategian luominen

    Rekrytointistrategian avulla luot selkeän suunnitelman tuleviin rekrytointeihisi ja sitä kautta organisaatiosi tulevaisuuteen. Sen avulla tiedät mihin rooleihin rekrytoit, milloin ja miksi. Strategian tulisi olla helposti toteutettavissa ja se pitäisi olla myös helppo viestiä koko organisaatiollesi.

    Lue lisää
  • img header

    Onko perehdytystiimisi ajan tasalla?

    Perehdytys ei ole vain lähiesimiehen tai HR:n vastuulla. Mitä useampi henkilö perehdytysprosessiin osallistuu, sitä monipuolisempi ja parempi uuden työntekijän perehdytyksestä tulee. Perehdytys ei ole myöskään enää vain kertomista organisaation kulttuurista ja historiasta, vaan jokaiselle uudelle työntekijälle tulisi luoda hänen työtehtäviinsä räätälöity perehdytys.

    Lue lisää
  • img header

    Asiakassuhde on kuten mikä tahansa ihmissuhde

    Paljon asiakastyötä tehneenä olen aina välillä miettinyt, että miksi asiakkuussuhde monesti nähdään kahden vastakkaisen osapuolen kokoonpanona. Omassa työssäni on olemassa se toimittajan osapuoli ja se asiakkaan edustaja, jotka ovat vastakkaisilla puolilla neuvottelupöydissä. Itse näen nämä osapuolet ennemminkin kulkemassa rinta rinnan, kohti yhteistä tavoitetta.

    Lue lisää