Blogit

Tältä sivulta löydät tuoreimmat blogikirjoituksemme.

  • Markkinointi rekrytoinnin tukena

    Markkinoinnilla yritys tai organisaatio hakee uusia asiakkaita. Sama pätee rekrytointimarkkinoinnissa. Niin uudet asiakkaat kuin uusien työntekijöiden mukanaan tuoma osaaminen vaikuttaa menestykseen. Markkinoinnin ja HR:n hyvä yhteistyö on avain kohti onnistuneita rekrytointeja.

    Lue lisää
    img header
  • Hyvä hakijakokemus palkitsee

    Jokaisen organisaation tulisi tavoitella positiivista hakijakokemusta.

    Lue lisää
    img header
  • Rekrymarkkinoinnin kehittäminen

    Rekrytointi on muuttunut entistä enemmän markkinointimaisempaan maailmaan. Markkinoinnin vastuualueet eroavat suuresti rekrytoijan maailmasta, mutta yhtälailla molemmat osapuolet ovat luomassa mielikuvaa yrityksestä niin asiakkaille, kumppaneille kuin uusille talenteille.

    Lue lisää
    img header
  • img header

    Rekrytointistrategian luominen

    Rekrytointistrategian avulla luot selkeän suunnitelman tuleviin rekrytointeihisi ja sitä kautta organisaatiosi tulevaisuuteen. Sen avulla tiedät mihin rooleihin rekrytoit, milloin ja miksi. Strategian tulisi olla helposti toteutettavissa ja se pitäisi olla myös helppo viestiä koko organisaatiollesi.

    Lue lisää
  • img header

    Onko perehdytystiimisi ajan tasalla?

    Perehdytys ei ole vain lähiesimiehen tai HR:n vastuulla. Mitä useampi henkilö perehdytysprosessiin osallistuu, sitä monipuolisempi ja parempi uuden työntekijän perehdytyksestä tulee. Perehdytys ei ole myöskään enää vain kertomista organisaation kulttuurista ja historiasta, vaan jokaiselle uudelle työntekijälle tulisi luoda hänen työtehtäviinsä räätälöity perehdytys.

    Lue lisää
  • img header

    Asiakassuhde on kuten mikä tahansa ihmissuhde

    Paljon asiakastyötä tehneenä olen aina välillä miettinyt, että miksi asiakkuussuhde monesti nähdään kahden vastakkaisen osapuolen kokoonpanona. Omassa työssäni on olemassa se toimittajan osapuoli ja se asiakkaan edustaja, jotka ovat vastakkaisilla puolilla neuvottelupöydissä. Itse näen nämä osapuolet ennemminkin kulkemassa rinta rinnan, kohti yhteistä tavoitetta.

    Lue lisää
  • img header

    Huomisen yhteiskunta – olosuhteet hyvinvoinnille

    Blogi sisältää otteita kauppatieteen tohtori ja tulevaisuustutkija Mika Aaltosen tuoreimmasta kirjasta Huomisen yhteiskunta – olosuhteet hyvinvoinnille. Yhtenä osa-alueena kirjassaan Aaltonen käsittelee muuttuvaa johtajuutta. Tässä blogissa keskitymme muuttuvan johtajuuden –teemaan.

    Lue lisää
  • img header

    Kannattaako kesällä rekrytoida?

    Kesä on saapunut Suomeen ainakin osittain. Jossain päin Suomea on ollut jopa lämmintä ja aurinkoista. Heinäkuu on yleisesti hiljaisempaa aikaa työrintamalla, kun ihmiset lataavat akkuja kohti syksyn koitoksia. Kysymys kuuluukin pitäisikö myös rekrytoinnin osalta pitää kesäloma ja laittaa kioski kiinni?

    Lue lisää
  • img header

    Keskitetty sijaisten rekrytointiyksikkö takaa arjen sujuvuuden

    Sijaisia eli ns. keikkalaisia tarvitaan usein viikoittain ja jopa päivittäin monilla kunnan toimialoilla. Sijaisrekrytoinnin kokonaisuuden hallinnoinnissa ja päivittäisessä pyörittämisessä merkittävän edun saa, kun keskittää sijaisvälityksen omaan sijaisvälitysyksikköön.

    Lue lisää