Blogit

Tältä sivulta löydät tuoreimmat blogikirjoituksemme.

  • Asiakassuhde on kuten mikä tahansa ihmissuhde

    Paljon asiakastyötä tehneenä olen aina välillä miettinyt, että miksi asiakkuussuhde monesti nähdään kahden vastakkaisen osapuolen kokoonpanona. Omassa työssäni on olemassa se toimittajan osapuoli ja se asiakkaan edustaja, jotka ovat vastakkaisilla puolilla neuvottelupöydissä. Itse näen nämä osapuolet ennemminkin kulkemassa rinta rinnan, kohti yhteistä tavoitetta.

    Lue lisää
    img header
  • Huomisen yhteiskunta – olosuhteet hyvinvoinnille

    Blogi sisältää otteita kauppatieteen tohtori ja tulevaisuustutkija Mika Aaltosen tuoreimmasta kirjasta Huomisen yhteiskunta – olosuhteet hyvinvoinnille. Yhtenä osa-alueena kirjassaan Aaltonen käsittelee muuttuvaa johtajuutta. Tässä blogissa keskitymme muuttuvan johtajuuden –teemaan.

    Lue lisää
    img header
  • Kannattaako kesällä rekrytoida?

    Kesä on saapunut Suomeen ainakin osittain. Jossain päin Suomea on ollut jopa lämmintä ja aurinkoista. Heinäkuu on yleisesti hiljaisempaa aikaa työrintamalla, kun ihmiset lataavat akkuja kohti syksyn koitoksia. Kysymys kuuluukin pitäisikö myös rekrytoinnin osalta pitää kesäloma ja laittaa kioski kiinni?

    Lue lisää
    img header
  • img header

    Keskitetty sijaisten rekrytointiyksikkö takaa arjen sujuvuuden

    Sijaisia eli ns. keikkalaisia tarvitaan usein viikoittain ja jopa päivittäin monilla kunnan toimialoilla. Sijaisrekrytoinnin kokonaisuuden hallinnoinnissa ja päivittäisessä pyörittämisessä merkittävän edun saa, kun keskittää sijaisvälityksen omaan sijaisvälitysyksikköön.

    Lue lisää
  • img header

    Tarjoa asiakkaalle sellaista palvelua jollaista haluaisit itse saada

    Varmasti monella on huonoja kokemuksia asiakaspalvelusta ja melko varmasti olen itsekin joskus huonon kokemuksen asiakkaalle tuottanut, vaikka en sitä ole tarkoituksenmukaisesti tehnyt. Palvelukokemukseen vaikuttaa toki moni asia ja aina ei riitä ystävällinen ja asiantunteva asiakaspalvelija.

    Lue lisää
  • img header

    Miten vaikuttaa työntekijän sitoutumiseen?

    Työntekijäkokemus on suoraan verrannollinen työntekijöiden viihtyvyyteen sekä heidän sitoutumiseensa työyhteisössä. Sitoutuneet työntekijät tuovat organisaatiolle lisäarvoa. He ovat tuottavampia, päättäväisempiä ja motivoituneempia tekemissään päätöksissä.

    Lue lisää
  • img header

    Työnhakijat siirtyvät mobiiliin myös julkisella sektorilla

    Duunitorin tuoreessa vuoden 2019 Rekrytointitutkimuksessa kartoitettiin suomalaisten yritysten rekrytointi- ja HR-päättäjiltä rekrytoinnin nykytilaa ja trendejä. Vaikka Duunitorin tekemä kysely olikin suunnattu yrityksille, löytyy kunta-alan rekrytoinnista osittain identtisiä trendejä. Yksi keskeinen muutostrendi on työnhakijoiden siirtyminen asteittain mobiililaitteisiin, niin työpaikkailmoitusten selaamisessa kuin töiden hakemisessa.

    Lue lisää
  • img header

    Rekrytointi ja markkinointi kulkevat käsi kädessä

    Rekrytointi on nykypäivän työelämässä yksi suurimmista organisaatioiden kohtaamista haasteista. Oikeiden talenttien löytyminen voi olla jopa ratkaisevin tekijä menestystä tavoiteltaessa. Rekrytoinnin muutokset, digitaalisuus sekä uusien sukupolvien tapa toimia, on tehnyt rekrytoijien työn entistä haastavammaksi. Rekrytointi voidaankin nähdä yhä enemmän organisaation markkinointina, kuin pelkästään sopivien kandidaattien etsimisenä.

    Lue lisää
  • img header

    Työhaastattelu rekrytoijan näkökulmasta

    Haastattelut ovat paras tilaisuutesi tutustua kandidaatteihin ja määrittää ovatko he oikeassa paikassa. Samalla se on myös mahdollisuutesi vaikuttaa hakijakokemukseen. Tarjoamalla hyvän haastattelukokemuksen, vaikutat myös positiivisesti työnantajamielikuvaasi.

    Lue lisää